Savremene tehnologije su postale sastavni deo života ljudi. Gotovo da ne postoji nešto što ne možemo da uradimo putem interneta. U korak sa ovim trendom ide i država koja se trudi da svoje servise digitalizuje. Zahvaljujući e-prijavi ostvaruju se velike uštede, a posao se završava znatno brže i lakše
Ministarstvo poljoprivrede je pre nekoliko dana pustilo u rad platformu koja omogućava elektronsku prijavu u Centralni registar objekata, što je zakonska obaveza za sve privredne subjekte koji se bave proizvodnjom i prodajom hrane.
Male, takozvane komšijske radnje, veliki marketi, zadruge i fabrike koje se bave proizvodnjom i prometom hrane moraju biti prijavljeni u Centralnom registru objekata. U ovom registru se evidetniraju i sve promene u njihovom poslovanju. Do sada se to radilo podnošenjem zahteva na papiru, a sada je moguće i elektronski. Prvi korisnici usluge e-prijava kažu da je procedura veoma jednostavna.
„Aplikacija vas vodi kroz sve korake. Dovoljno je da poznajete osnovni rad na računaru ili telefonu i nisu potrebne nikakve specijalne veštine. Sve se završi kroz par koraka i u nekoliko minuta. Rešenje nam je dostavljeno na mejl u roku od nekoliko dana. Ovo je veoma značajno pogotovo za nas iz unutrašnjosti jer bi naš odlazak do grada prikupljanje dokumentacije i slanje poštom značilo da za to treba oduzeti nekoliko sati, minimum 5-6 sati, i finansijske izdatke. Ovako smo sve obavili za par minuta i uz minimalne troškove“, rekao je Dragan Mijailović iz „DLM Mijailović“, Ivanjica.
Digitalizaciju u poljoprivredi pozdravljaju i veliki sistemi. Pogotovo oni koji u svom sastavu imaju nekoliko stotina objekata.
„Po Zakonu o bezbednosti hrane, svaki objekat i svako odgovorno lice objekta, kod nas je to poslovođa tj. menadžer, mora da bude upisan u Centralni registar. Svaka promena adrese objekta, takođe, zahteva unos. Svaka promena je zahtevala da ručno popunjavamo obrasce, da ručno potpisujemo, da stavljamo pečat, da šaljemo poštom sa povratnicom kao dokazom o slanju, gde smo mi jako dugo čekali na to. Ovo nam je brže, lakše, uštede su velike i u papiru i u vremenu, koje nama mnogo znači i da možemo blagovremeno sve da završimo“, navela je Marijana Stanojević iz kompanije „Merkator S“.
U Ministarstvu poljoprivrede kažu da od digitalizacije korist imaju i privredna društva i država.
„Nova platforma omogućava brže, jednostavnije, efikasnije za sve njih da se upišu. Nema više odlaska na šalter, oni to mogu da urade iz svoje kancelarije, plaćanje mogu da izvrše preko platforme, platforma je uvezana sa drugim bazama kao što je APR. Odličan način da se ekonomičnije i jednostavnije radi sve ono što je zakonska obaveza, a tiče se subjekata u proizvodnji hrane. Baza je jedinstvena, koristićemo je za naše analize u Ministarstvu poljoprivrede. Koristićemo je za planove kontrola procene rizika“, istakao je Nenad Vujović, pomoćnik ministra poljoprivrede.
Iako je platforma za elektronsku prijavu u Centralni registar objekata puštena u rad tek pre nekoliko dana, interesovanje privrednika za njeno funkcionisanje je veliko, tvrde nadležni. Platformi najlakše može da se pristupi preko sajta Ministarstva poljoprivrede.